خانه هوشمند

نحوه نگهداری جارو رباتیک

نکات نگهداری از جارو رباتیک 

وسایل هوشمند به کاربران کمک میکنند تا راحتتر بتوانند خانه خود را تمیز نگه دارند یکی از این ابزارها جاروبرقی‌ رباتیک است که به‌عنوان یکی از ابزارهای مدرن در نظافت منزل، به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به حضور درخانه و بدون دخالت دست ، خانه‌های خود را نظافت کنند.

یکی از مسائل مهم این است که نباید از هر مواد شوینده ای در جارو رباتیک استفاده کرد و فقط از محلول مخصوص جارو رباتیک استفاده کنید چرا که ترکیبات این مواد به گونه ای است که به دستگاه آسیبی وارد نمیکند. محلول مخصوص جارو رباتیک در فروشگاه آرین موجود میباشد که این محلول ها گیاهی و غیر سمی هستند

برای اینکه این دستگاه های هوشمند عملکرد خوبی داشته باشند  ، برای حفظ کارایی و عمر طولانی‌تر این دستگاه‌ها، رعایت نکات نگهداری ضروری است. انجام سرویس‌های منظم و مراقبت صحیح از جاروبرقی رباتیک نه تنها موجب افزایش کارایی آن می‌شود، بلکه از خرابی‌های ناگهانی و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. در این مقاله به چند نکته کلیدی برای نگهداری صحیح از جاروبرقی رباتیک خواهیم پرداخت تا بتوانید از عملکرد بهینه و طولانی مدت آن بهره‌مند شوید.

 

موارد زیر را در نگهداری از جارو رباتیک رعایت کنید :

مخزن آب را با آب تصفیه شده پرکنید.

برای تمیز کاری بهتر و اثر بخش بودن تی کشی فقط از محلول های مجاز برای جارو رباتیک استفاده کنید ، محلولهایی که در سایت آرین تیک موجود میباشد گیاهی و غیرسمی هستند و مخصوص جارو رباتیک میباشد و میتوانید طبق دستورات مقدار کمی ازمحلول را در آب حل کرده و در مخزن آب بریزید .

برای جارو کشی به طور دائم از حالت توربو استفاده نکنید .

اگر به صورت روزانه از جارو رباتیک استفاده میکنید باید به صورت هفتگی ربات را با دستمال تمیز کنید تا از خاک گرفتن سنسورها جلوگیری شود.

فیلتر باید به موقع تعویض شود  ( این زمان در اپلیکیشن مشخص میشود )  در غیر اینصورت علاوه براینکه  قدرت مکش کاهش یافته به دستگاه آسیب میزند.

فیلتر قابل شستشو نیست

همچنین  در بازه های زمانی مشخص برس های کناری و وسطی جاروبرقی و همچنین فیلتر آن را تمیز کنید تا از گرد و غبار دور باشند و بدین ترتیب در عملکرد دستگاه اختلالی به وجود نیاید.

نسبت به تعداد دفعات استفاده جعبه مخزن گردوخاک را بررسی و درصورت نیاز تمیز کنید .

استیشن باید از اطراف به اندازه نیم متر از راست و چپ و یک متر از جلو آزاد باشد.

از محافظ برق استفاده کنید.

 

 

 نحوه نقشه دادن به جارو رباتیک شیائومی :

هنگامی که برای اولین بار دستگاه را روشن میکنید باید نقشه ای از محیط اسکن کند ،برای اینکه بتواند محیط را دقیق اسکن کند لوازم اضافی و اشیاکوچک و کابل ها را جمع آوری کنید.

 

 

علت افزایش ناگهانی صدای جارو رباتیک چیست ؟

برای پیدا کردن دلیل افزایش صدا موارد زیر را  بررسی کنید:

  • بخش زیرین جارو رباتیک  را بررسی کنید و مطمئن باشید شی یا جسمی در هیچ یک از قسمت های آن گیر نکرده باشد.
  • برس اصلی را جدا کنید و محفظه داخل آن را بررسی و اگر چیزی داخل آن بود ، آن را خارج کیند..
  • چرخ های جارو رباتیک  را چک کنید و مطمئن شوید چیزی مانع حرکت و چرخش آن ها نشده باشد..
  • مطمئن شوید کیسه جارو برقی پر نشده باشد.
  • مجرای مکشی جارو برقی هوشمند شیائومی را بررسی کنید و اگر گرد و غبار یا جسم جامد بزرگی این مجرا را مسدود کرده، آن را جدا نمایید.

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *